Tuesday, September 4, 2012

what is your function in life?

her filmin vardır bir kilit cümlesi. kilit demeyeyim de akılda yer edici bir repliği.. survive style 5+ için de hayattaki amacını sorgulatan(?)bu cümle filmin en hatırlanası repliklerinden, bence bu ve "come baby, come come baby"





çok renkli bir o kadar da absürd bir japon filmi survive style 5. 5 grup karakter var, bunlar etrafında dönüyor dolaşıyor kesişiyor hikaye. daha doğrusu 4 grup ve bunları bağlayıcı beşinci kiralık katilimiz.

benim favorim ölmeyen, ölmedikçe gömülüş şekline göre güçler kazanan ablayla sevgilisi mi kocası artık neyse o. diğerleri de bir hipnozcu, onun acayip bi espri anlayışına sahip reklamcı metresi, ingiltereden ithal katil ve onu getirten tercümanı, hipnozun etkisiyle kendini kuş sanan baba ve ailesi ve de hangisi daha abuk bilemediğim 3 hırsız... gerçi absürd dedim de genel bir mesaj içermiyor değil film, o kadar saçmalamamışlar

renklerin, müziğin ve ritmin güzel ayarlanmasında ise kesinlikle yönetmenin aslında reklamcı olması yatıyor, ama neyin kafası sorusunu cevaplamaya yeterli bir bahane değil bu.



"come baby"



kuzum siz ne içtiniz derdim belki ama en azından gen sekiguchi ve tada taku ikilisinden çıkan şu reklamı izledikten sonra aslında o reklamcı karaktere çok da şaşırmadım



öyle işte. japonların absürdlemesine dayanabilen, bunu sevenler için ideal ve renkli gayet.


2 comments:

  1. Bir Japon filminde en cok Amerikali karakteri sevecegimi dusunmezdim. Ama hakkat guzel karakter olmus. O konusurken tercumani cildirip kafasina gore ceviriyor falan =) ustune bi de o metronom gibi tempolu muzik calmaya baslayinca ben bile gerildim ekranin karsisinda:D Cok eglenceliydi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ne güzel sevenleri var filmin, ben yine etrafımdakilere izletemedim henüz :)

      Delete