Monday, December 17, 2012

The Garden of Eye Candy

-bence- benzer stillerde çalışan farklı sanatçıların çizimlerinin toplandığı bir kitap aslında bu the garden of eye candy (hani filmdir dizidir diye okunacaksa yazı, boşuna hayal kırıklığı oluşmasın).

kütüphanelerde veya kitapçılarda falan dolanmayı seviyorum ben. bırakılsam, tüm günümü geçiririm sıkılmam da. neyse, evin yakınlarındaki bir yere de gide gele, kitapları eşeleye dolana ilüstrasyonlar bölümüne raslayıp hayranı oldum.oradaki kitaplardan biri de çoğunlukla batıda yaşayan asyalıların çalışmalarına yer ayırmış olan (ya da benim aklımda öyle kalan) bu garden of eye candy,

gotik-şirin diye bir tarz yok ama böyle de genelleyebilirim,ama doğru tanımı yapamamış olmaktan dolayı da tıkanırım. şirin derken sweet/dreamy gibisinden, niye buna türkçe bir tanım bulamadım bilmiyorum... sanatçıları tanımak için güzel özet bir kitap, kendi adıma, bazısını hiç sevmedim bazısını pek sevdim..

misal, toshiyuki fukuda


 (gerçi ben şu üstteki resmi kendi sitesinden değil cruststation'dan aldım,sanki genellikle moda biraz da pek güzel grafik tasarımcılarını falan özetlemiş)


kyung soon park: http://www.kparkstudio.com/illustrations.html




carrie chau: http://www.wunyingcollection.com/







gibi... daha bir sürü şey vardı da ben not almamışım. fukudayı pek sevdim ama







2 comments:

  1. Ben de bu asyalı sanatçıların illüstrasyonlarını ararken bi kaç mükemmel Koreliye denk gelmiştim. blogda paylaştımdı hatta bi tanesini, Chun Eun Shil...Hep böyle masal konsepti var, öyle daha da bi güzel oluyor. sonra yine blogda paylaştıklarımda Tatsuro Kiuchi vardı. Farklı stil ama ikisi de başka bi aleme götürüyo insanı.

    Burdan da Park Kyung Soon'u beğendim gibi. iyice bi bakasım geldi işlerine :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tatsuro Kiuchi'yi de çok sevmişim meğerse ben, şimdi ne yapmış ki acaba diye bakınca hatırladım senin de bahsettiğini, o balinayı nereden hatırladığımı falan :) Hatta şu Toshiyuki Fukuda'nın sitesine bakarken bir yerde daha buna benzer çizimlere renklere rasladığımı düşünmüştüm, Kiuchi'ymiş sanki bana bunu hatırlatan

      Delete