Sunday, December 18, 2011

hell yeah!... detroit metal city

come ooooonnn! go to dmc!



go to hell gibi birşey olsa gerek bu go to dmc, metal kökenlerimi lisede olmadı en geç üniversite bir-iki de falan bıraktım, hatırlamıyorum pek literatürünü.. ama eğlendim filmi izlerken. animesinin ilk bir kaç bölümünü izlediğimi hatırlıyorum ama bitirmemiştim. dolayısıyla tam kıyaslayamam ama işte dediğim gibi eğlendiğim bir film oldu. zaten müzikleri gerek pop gerek metal karakterliler pek başarılıydı ama kenichi matsuyamanın dönüşümü ise ya da bunu yansıtması diyeyim muhteşemdi bence.
(muhteşem çok abartı bir kelime değil mi? "çok iyiydi" "çok sıkıydı" "başarılıydı" bunlarsa sıkıcı kelimeler?)



ben bu şahsı, norvegian woodsta da izlemişim meğerse, orada da bence onca deli kişiliklerin içinde gayet başarılı bir oyunculuk sergiliyordu, burada ise gerek pimpirikli narin negishi'yi gerekse şeytan krauser'i süper yansıtıyor. çok sevdim

baktım da, çok sevdiğim animenin nefret ettiğim filminde de oynamış (nana), izlemediğim ama animesi pek güzel olan death noteta da.. severim ki böyle insanı ne diyim...






evet böyle iki zıt davranış segileyen bir karakteri yansıtıyor matsuyama kenichi... soichi negishi köyden tokyo üniversitesine gelirken isveç popu ya da singer songwriter türünde (kore filmlerinde -anlayamadığım bir şekilde- indie dedikleri) müzik yapıp insanlara hayaller sunmak isteyen kibar, narin, yardımsever, şeker gibi bir çocuktur . ama derken bir şekilde(nasılını öğrenmek için mangasını mı okumalı?) kendini black/death metal türünü başarıyla icra edip şahane anamı kesen ben babamı kesen ben misali şarkılar yazarken bulur. kendinden, bu grup için yaptıklarından ve metal camiasından tiksindiğinden etrafındaki diğer insanlara ve ailesine ne yaptığını söylemekten de utanır, ve çift karakterli bir manyağa dönmesine az kalır. ama aslında bence seviyor kerata, kızdığında falan bildiğin ortaya krauser çıkıveriyor.


sevdim, eğlendim; mesela şu tuvalet sahnesini hem animesinde hem filminde çok sevdim, punk grubunun sahnesine dalmadan önce ritim tutması da pek şekerdi krauserin, ya da filmin sonundaki konserde bir an negishinin şarkısını söylemeye başlaması...


aklımda kaldığı kadarıyla, animesinde çocuk pek de tasarım harikası bir evde oturmuyordu, stylish stylish diyip durduktan sonra bu mudur dediğimi hatırlıyorum, ya da dmc konserlerinde sahneye onlarla bir çıkan mazoşist amca da yoktu filmde, ve patron hatun o kadar sert değildi. törpülenmiş tabi alışıldık olarak film. ama yine de güzel. grubun fanları da pek süperdi

japonlar anime uyarlamalarını -nana hariç- iyi yapıyorlar sanki

a bir de animede tetrapod melon tea ile karşılaşma şekli daha hoşuma gitmişti benim.




böyle işte...
metale -tabiri caizse "sert müzik"e- alışık değilseniz, kafanız şişer izlemeyin boşuna.zaten çocuğun gül cemalini de göremeyeceksiniz

ve evet, katılıyorum: "no music, no dream"

hadi kiss dinleyelim?...



4 comments:

  1. Anaammm matsuyama! Hiç bilmiyodum böyle bi filminin olduğunu bi de algılayamadım zaten burundaki beni görünce tamam dedim :d Çok ilginç görünüyo ben de izlemek istedim.
    *Bi de anime film uyarlamalarında Kimi ni todoke'de hiç hoşuma gitmemişti benim.

    ReplyDelete
  2. burnunda ben mi varmış :) eğer müziği sevdiysen tavsiye ederim filmi ya da animesini.
    kimi ni todokenin filmini izlemedim ama şimdi yorumunu görünce paradise kissi de hiç sevmemiş olduğum aklıma geldi.kendi haline bırakılınca bünyede şiddetli bir genelleme isteği oluyor, önüne geçmeli :)

    ReplyDelete
  3. Filmin yarisini animenin tumunu izledim ben de.Animenin hareket alani daha genis oldugu icin cok daha curretkar,asiri,komik ve eglenceliydi...Krauser'in Tokyo Kulesine tecavuz etmesini, hasta bir fanini ziyarete evine giderken topuklu cizmelerinin ustune ev terligi giymesini, Jack ill Dark'in ingilizce konusmalarinin uzerine belgesel dublaji gibi japonca dublaj yapilmasini epeyce bi sevdim ve guldum tabi (:
    Ayrica filmde Jack ill Dark'i Kiss'ten Gene Simmons oynamis.Isabetli olmus :D

    (Sansimi son kez deniyorum yorum yapmak icin.Sabahtan beri sıkıntı cikariyor bana :S)

    ReplyDelete
  4. başarılı olmuş deneme :)
    vay o gene simmons muymuş,dilini göstermeyince tanıyamıyor insan demek

    ReplyDelete