Saturday, February 25, 2012

çılgın noktalar

renkli, ürkütücü, büyüleyici, şaşırtıcı, uzak durulası, içinde kaybolası gibi bir çok duyguyu yansıtabilen o noktalar...


ve bu çılgınlığın içinde karar veremiyorum hangi çalışmasının resmini örnek olarak koysam diye, ve kolaya kaçıp google resim aramasından çıkan ekran görüntüsünü paylaşmayı tercih ediyorum. e o da bi kolaj sayılır diye de mazeretimi sürerim.


"...a polka-dot has the form of the sun, which is a symbol of the energy of the whole world and our living life, and also the form of the moon, which is calm. Round, soft, colorful, senseless and unknowing. Polka-dots become movement... Polka dots are a way to infinity."(wikipedia)

belki de? neden olmasın ki? puantiyeler değil mi bir çok ilüzyonun başlangıç noktası? zaten kusama yayoi de gördüğü halüsinasyonların sonucu noktalara sarmış.(bu arada, "varsanı" aslında güzel bir karşılık halusinasyon için, ama sanki kimsenin bilmediği bir karşılık)


nerden çıktı derseniz.. belgeseli varmış. biyografi okumayı pek sevemiyorum, ama merak ediyorum kimdir bu kişi,dolayısıyla izlemek olmadı dinlemek eğlencelidir benim için. kolaya kaçmak mı yoksa görsel hafızanın ağır basması mı bilmiyorum, hiç düşünmedim.






kadını üstteki gibi çatlaksanatçıteyze olarak göstermeyip tanıtan kısa bir video ise şuradan izlenebilir:



Kusama - world art(ist) from Krešo J. on Vimeo.

4 comments:

  1. Bizim, okulda burun kivirdigimiz cizgi calismasindan sanat yaratan yetenek iste. Bi resim dehasi goremedim kadinda ama cok yaratici ve goz alici olmus isleri. Samanyolunu animsatti biraz. Samanyolunu severim. Hatta faniyim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. di mi; yaptıkları basit gibi, değil gibi de aynı zamanda.
      her tarafta noktalar görüyormuş halüsinasyonlarının bir parçası olarak, eserlerinin başlangıç noktası bu; dolayısıyla belki de dehadan pek bahsedilemeyebilir. ama 1950-60ların avant garde ortamlarında bulunup da kim normal fikirlerle geri dönebilmiş ki

      Delete
    2. Sanatci delilikten beslenir derler. Hepsi ya hasta, ya bagimli, ya da fakir. Bu sayede sanatlari pek zengin herhalde. Noktasi bile guzel :)

      Delete
    3. öyle :) normal-sıradan işleyişinden çıkınca beyin, yardımcı olsa gerek bu konuda

      Delete